Passförklaringar

Passförklaringar

 

Spinning

Konditionsträning på cykel till musik, där tempot och belastningen varierar.

  

Spinnpuls

SpinnPuls är ett pulsbaserat konditionspass för dig som vill utmana dig själv. Du tränar på en spinningcykel där du enkelt anpassar motståndet och följer din egen ansträngningsgrad via en pulsmätare.

  

Tabata

Intervallträning när den är som bäst!

Ett fantastiskt roligt och varierande intervall pass med olika övningar.

Vi jobbar efter Tabata intervaller och varierar övningarna men medstörsta fokus på högpulsträning.

Ett perfekt pass för alla idrottare som kräver puls som ex löpning!

 

TabataPump

Passet där du styrketränar i grupp i Tabataintervall. Du tränar igenom hela kroppen med hjälp av en skivstång, hantlar och step bräda. Du avgör själv hur tungt och hur många repetitioner du kör.

 

TabataCore

Ett fantastiskt roligt och varierande intervall pass med fokus på Core och pulsövningar.

Ett perfekt pass för alla idrottare som kräver puls som ex löpning!

 

X-Fit

Varierad och högintensiv stationsträning där du både jobbar med att förbättra sin stabilitet, styrka och kondition. Stationerna varierar från de olika passen så att man hela tiden får nya utmaningar.

Detta passar alla!

Man jobbar helt efter sin egen förmåga på de olika stationerna

 

AerobicCore

Vi tränar kondition och koreografi till drivande musik i ett svettigt tempo i 20 minuter,

därefter kör vi step med enklare stepsteg på hög bräda i kombinationer i 20 minuter och så avslutas passet med 20 minuter Core. (bålstyrka)

 

StepStyrka

Här får du både en konditionsdel och en styrkedel då passet varvas mellan enklare stepsteg på hög bräda i kombinationer, samt styrkeövningar med hantlar och kroppstyngd.

   

BodyHiit

Ett högintesivt intervall pass med långa intervaller i både styrka och kondition. Styrkan jobbar vi med låga vikter och långa intervaller - uthållighetsstyrka. Konditionsdelarna med långa intensiva enkla övningar. Ett pass för alla som vill ha lite utmaning och en variation mot de andra intervallpassen vi erbjuder

 

GlobaYoga

Globalyoga är en fysisk yogaform som är anpassad till 2000 talets människa,en människa som oftasthar stillasittande jobbmen som gillar att vara fysisk i sin träning. I globalyoga varvas fysiska utmaningar med mentala intentioner och tekniker från både öst och väst blandas i yogaklasser med precision och flöde. GlobalYoga utvecklades av en av våra stora yogaprofiler Johanna Andersson efter flera års praktiserande med de främsta yogisarna i vår tid och undervisande runt om i världen. GlobalYoga klassen passar dig som gillar att vara fysisk , man kan vara nybörjare inom yoga eller tränat yoga förut.

 

YinYoga

I Yin yoga fokuserar de enkla sittande eller liggande ställningarna på våra yin-delar i kroppen, såsom skelett, bindväv, ligament och inre organ. Vi håller varje position i flera minuter och låter musklerna slappna av, på så sätt kommer vi djupare in i de olika positionerna. För dig som tränar fysiskt genom till ex. löpning, styrketräning eller andra yoga former är yin yogan ett perfekt komplement.

Yin yoga passar alla människor och är särskilt effektiv för stela och orörliga kroppar. Denna yoga öppnar och mjukar sakta upp områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden. Genom att vi samtidigt övar på att vara medvetet närvarande passar den även dig som har en stressad och snabb livsstil.

 

Mjuk HathaYoga

Denna klass passar dig som är nybörjare, men även du som är van yogautövare. Detta är en skön och harmonisk klass där vi jobbar i mjukare flöden blandat med avslappnande positioner.

Varva ner, slappna av och ge kroppen möjlighet att hämta ny energi.

 

Yoga för män

Klassen riktar sig till killar och män som vill testa på yoga och förbättra sin rörlighet, kroppskontroll och styrka. Med lätta yogapositioner och rörlighetsövningar sträcker vi ut kroppen på djupet och löser upp spända och stela muskler.

Copyright © All Rights Reserved